קידום אתרים
בניית אתרים
אחסון אתרים
כתיבה שיווקית
שיווק באינטרנט
קורס קידום אתרים
פרסום באינטרנט
אודות
צור קשר

 

   

 

כתיבה שיווקית - עקרונות מנחים

 

בין אם אתם עובדים על ניוזלטר, תכנים לעמוד הראשי באתרהבית, חוברת הסברה שתחולק ללקוחות פוטנציאליים במסגרת כנס, תערוכה, אירוע קידום מכירות או אירוע יח"צ כל שהוא, חשוב שתדעו מראש מהם העקרונות המנחים של כתיבה שיווקית כיום.

 

כתיבה שיווקית - העבירו מסר אחד ברור:

טקסטים של כתיבה שיווקית הם טקסטים אותם אנשים קוראים ביתר קלות דעת. נכון שלא נעים לכם לשמוע את זה אבל כדאי שתפנימו את זה וכמה שיותר מהר. לקוחות לא משקיעים אנרגיה בקריאת כתיבה שיווקית כמו שהם משקיעים בקריאת דוחות פיננסיים שנוגעים להשקעות שלהם ואף לא באותה רצינות בה הם קוראים את חדשות היום. הצרכנים כבר התרגלו למסרים שיווקיים והם מגיבים די באדישות וגם כאשר הם כבר קוראים או יותר נכון עוברים על חומרים פרסומיים / שיווקיים - הם עוסים זאת ברפרוף וביתר קלות הדעת. לכן חשוב שלא להעמיס בפרטים, לא לרדת לרזולוציות נמוכות ולא לדרוש מהקוראים שיתוף פעולה ומאמץ יתר על המידה כי אחרת אתם תאבדו אותם. כתיבה שיווקית צריכה להיות ברורה ולהעביר מסר באופן ישיר וקולע.


כתיבה שיווקית - היו ברורים וממוקדים:

ושוב אנו חוזרים אל אותה נקודה שצויינה תחילה - אין לכם הרבה זמן וללקוח הפוטנציאלי אין הרבה סבלנות לכן - כתיבה שיווקית חייבת להיות מאוד ברורה ולהעשות בצורה מאוד ממוקדת. אין לכם זמן לבנות דראמה, אין לכם זמן לייצר מתח ואין לכם זמן לספר סיפורים ארוכים עם דמויות מורכבות.

 

כתיבה שיווקית צריכה לתפוס את העין ולהגיע אל התודעה של הקורא בתוך שניות. אחד הטיפים הטובים ביותר בתחום של כתיבה שיווקית נכונה היא לחלק את הטקסט לכמה שיותר פסקאות קטנות עם כותרות משנה כשכל כותרת משנה היא בעצם שאלה מעניינת אשר על פי מחקרים - ידוע שהיא מעסיקה את הצרכן - חייל משוחרר רוצה להרווחי כסף לטיול? לדוגמה.


כתיבה שיווקית - הקפידו על אמינות בפרסום:

כתיבה שיווקית בדיוק כמו כל ערוץ אחר שלפרסום כיום נדרשת להיות אמינה במאה אחוז. לא כדאי לכם להסתבך עם הצרכנים של היום. הצרכנים של היום הם לא הצרכנים של פעם, לא רק שהם לא ממהרים להאמין למסרים שהם מקבלים מהמפרסמים יש להם את כל הכלים לבדוק ולאמת או להפריך מידע. צרכים יכולים כיום לתבוע יצרנים ו/או מפרסמים עלמידע שגוי ומידע שקרי שנמסר להם במסגרת כתיבה שיווקית באתרים, חוברות וחומרי הסברה למיניהם. ראו הוזהרתם!


כתיבה שיווקית - צרו את החיבור בין חוויית הקריאה לפעולת ההמשך:

כתיבה שיווקית לא נועדה רק לשכנע את הצרכנים כי המוצר או השירות שאתם מציעים הוא טוב או אפילו הטוב ביותר בתחום רק בכדי שהם ידעו ואם אי פעם הם יתעניינו אז... לא ולא. כתיבה שיווקית נועדהלהניע את הצרכנים לפעולה מידית. לכן, טקסט יפה, קצר, ממוקד, משעשע ואף זכיר! אשר אין בו את מרכיב החיבור לפעולה הוא לא טקסט שלם.חייב להיות בגוף הטקסט פרט כגון: בסניף הראשי בקניון עזריאלי או ניתן להשיג פרטים ואף לבצע הזמנה באמצעות אתר הבית ואז למסור את כתובת האתר וכו'.